Reklamace a záruční podmínky

Záruční doba

Záruční doba trvá do data minimální trvanlivosti, které je uvedeno na zboží. U zboží podléhající rychlé zkáze trvá záruční doba po dobu, po kterou lze zboží použít. Jestliže není na zboží uvedena doba minimální trvanlivosti, platí, že záruční doba spotřebního zboží činí 24 měsíců od převzetí zboží. 

Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. 

Vaše práva z vadného plnění

 Při výskytu vad máte následující práva: 

- Doplnění chybějícího zboží

Pokud Vám objednávku nedodáme kompletní, máte právo na doplnění chybějícího zboží.

- Výměna zboží

Výměnu zboží lze požadovat, pokud to je úměrné k povaze vady. Vyměnit zboží je tedy například možné při výrobní vadě, špatném označení atd. Výměna zboží není možná u zboží, které se prodává za nižší cenu. 

- Sleva z kupní ceny

Na přiměřenou slevu z kupní ceny máte nárok, pokud se při převzetí, nebo během záruční doby vyskytla na zboží vada.

- Vrácení peněz

Vrácení peněz můžete nárokovat pouze pokud:

  • Není možné odstranit vadu, kvůli které nejste schopni zboží řádně využívat, nebo nejsme schopni Vám zboží vyměnit. 
  • Nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace do 30 dnů od uplatnění reklamace
  • Dodání vadné nebo nekompletní věci zakládá podstatné porušení smlouvy

 

Postup reklamace

 

Postup reklamace si může zákazník ověřit na telefonickém čísle +420 558 649 814 nebo napsat na email eshop@provita.cz.

 

  • Reklamaci zákazník oznamuje písemně na email: eshop@provita.cz, následně neodkladně zašle zboží zpět na adresu: Vega Provita s.r.o., Ostravská 278, Sviadnov, 73925.

  • Zaslané zboží, které reklamuje, je potřeba zabalit do vhodného obalu (krabice), prodejce neručí za mechanické poškození zásilky před přijetím zboží.

  • Pokud je reklamace oprávněná, zákazník má právo na úhradu prostředků, které vynaložil se zasláním zboží, je však nutno tuto skutečnost doložit (doklad o poštovném).

  • Pokud je reklamace neoprávněná, pak zákazník nemá nárok na uhrazení nákladů spojených se zasláním zboží zpět prodejci.

  • Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dní od převzetí reklamovaného zboží prodejcem, popř. od nahlášení reklamovaného zboží zákazníkem (v případě, že zboží fyzicky nevrací). O postupu reklamace bude zákazník vyrozuměn telefonicky či emailem. Lhůta je stanovena zákonem č. 89/2012 Sb.

 

Odstoupení od smlouvy, vrácení zboží

 

  • Zákazník, který nezakoupil zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má právo odstoupit od smlouvy v lhůtě 14ti dnů od dodání zboží dle §1829 a §1840 občanského zákoníku.

  • Zboží je kupující povinnen vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

  • Peníze budou zákazníkovi vráceny do 14 dnů od obdržení vráceného zboží, nebo potvrzení o odeslání zboží.

  • Jestliže zvolil zákazník jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízíme, vrátíme náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

  • Zákazník má rovněž právo odstoupit od smlouvy, pokud prodejce nedodrží smluvené podmínky dodání.

  • Prodejce je oprávněn odstoupit od smlouvy, pouze však do okamžiku odeslání zboží zákazníkovi a to z důvodů výrazné změny ceny nebo nedostupnosti zboží, které zákazník objednal. O této skutečnosti je povinen zákazníka informovat a dohodnou se na dalším postupu.

  • Při odstoupení je nutné informovat prodejce písemně nebo telefonicky, aby byl připraven na vrácení zásilky a převzal ji. Formulář odstoupení od smlouvy můžete stáhnout ZDE.

  • Pro kompletní vrácení částky musí být zboží zaslané zpět prodejci v neporušeném stavu, nerozbalené, nepoškozené a kompletní (včetně kopie faktury a originálního obalu).
  • V souladu s § 1837 občanského zákoníku nelze od smlouvy odstoupit v následujících případech: 
    • ​zboží bylo upraveno podle přání zákazníka
    • při zakoupení zboží, které podléhá rychlé zkáze a také zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) Občanského zákoníku sděluje prodávající, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy; Česká obchodní inspekce je navíc příslušná rovněž k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smluv podle VOP.


Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 Praha 2
Domovská stránka: http://www.coi.cz/ e-mail: adr@coi.cz web: adr.coi.cz
Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/

 

Převzetí zboží od přepravce

Doporučujeme opatrnost při převzetí zásilky. Pokud je při prvotní vizuální kontrole viditelné poškození přepravního obalu (krabice), je potřeba sepsat za přítomnosti kurýra záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost kurýrem potvrdit. Poté neprodleně informovat odesílatele, aby mohla být podána reklamace na přepravu.

Skryté vady z přepravy je nutné reklamovat nejpozději do 3 dnů od doručení zásilky.

Reklamace vady z přepravy musí vždy obsahovat:

-           Číslo zásilky

-           Přesnou identifikaci poškozeného zboží a přesný počet poškozených kusů

-           Popis balení zásilky (poškozen obal, promočen, díra v obalu atd.)

-           Foto poškozené zásilky i jejího obalu (foto by mělo obsahovat celkový pohled na poškozené zboží, detailnější pohled na poškozené části, foto obalu, foto vnitřku zásilky + výplň kartonu)


Nechte si prosím obal (karton) i poškozený obal, do doby než Vás kontaktuje přepravce, který si udělá své vlastní posouzení

 

Rozpor s kupní smlouvou


V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou ("rozpor s kupní smlouvou"), postupuje se v souladu s ustanovením § 2095, 2096 Občanského zákoníku.
 

Odeslat článek známému   Vytisknout